ACTIVITATS REALITZADES DURANT MES D'OCTUBRE/mig novembre
1. Creació d'un personatge a partir de les indicacions ( investigant tots els detalls, fins i tot els que no cal mostrar). Fitxa.
2. Creació d'un monòleg del personatge en una situació conflictiva, significativa...que permeti copsar-lo bé.
3. Creació de dues històries inspirades en el personatge amb tot el grup, relacionant-los:
grup 1: El funeral
grup 2: la companyia de teatre
Dansa i poesia: amb la Maria Ferràndiz.
https://www.youtube.com/watch?v=vx5CW0Vyvi8
A partir de Pequeño vals vienés de García Lorca i la versió de Sílvia Pérez Cruz estem fent el mateix amb LLIBERTAT de Paul Eluard.
- He tret estrofes: 17 en queden. Cal fer-ho tots junts. I ja repartirem com i qui llegeix
GRUP 2
LLIBERTAT
A les meus quaderns d'escola
Al pupitre i als arbres
A l'arena la neu
Escric el teu nom
A les pàgines llegides
A totes les pàgines en blanc
Pedra sang paper o cendra
Escric el teu nom
A les imatges daurades
A les armes dels guerrers
A la corona dels reis
Escric el teu nom
A la jungla i el desert
Als nius a la ginesta
Als ressons de la meva infantesa
Escric el teu nom
Als camps a l'horitzó
A les ales dels ocells
I al molí de les ombres
Escric el teu nom
A la làmpada que s'encén
A la làmpada que s'apaga
A les meves cases reunides
Escric el teu nom
A la fruita tallada en dos
Del mirall i de la meva cambra
Al meu llit buit
Escric el teu nom
A l'absència sense desig
A la solitud nua
Als camins de la mort
Escric el teu nom
I pel poder d'una paraula
Torno a començar la meva vida
Vaig néixer per conèixer-te
Per anomenar-te
Llibertat
----------------------------------------------------------------------------
CANÇÓ PER A HEDLI ANDERSON
Pareu tots els rellotges, desconnecteu tots els telèfons,
doneu al gos, perquè no bordi, l’os millor,
silencieu els pianos, i amb timbals amortits
emporteu-vos el fèretre, i que entrin els dolguts.
Que els avions planegin amb queixa dalt del cel
escrivint-hi el missatge: el meu amic ha mort;
poseu senyals de dol al coloms de la plaça,
i que els guardes es posin els guants negres.
Per mi, ell era el nord, el sud, l’est i l’oest,
el treball setmanal i el descans de diumenge,
migdia i mitjanit, paraules i cançons.
Jo em creia que l’amor podia durar sempre: anava errat.
No vull estrelles, ara; feu-me negra la nit,
enretireu la lluna, desarboreu el sol,
buideu el mar, desforesteu els boscos,
perquè ja res pot dur-me res millor.
doneu al gos, perquè no bordi, l’os millor,
silencieu els pianos, i amb timbals amortits
emporteu-vos el fèretre, i que entrin els dolguts.
Que els avions planegin amb queixa dalt del cel
escrivint-hi el missatge: el meu amic ha mort;
poseu senyals de dol al coloms de la plaça,
i que els guardes es posin els guants negres.
Per mi, ell era el nord, el sud, l’est i l’oest,
el treball setmanal i el descans de diumenge,
migdia i mitjanit, paraules i cançons.
Jo em creia que l’amor podia durar sempre: anava errat.
No vull estrelles, ara; feu-me negra la nit,
enretireu la lluna, desarboreu el sol,
buideu el mar, desforesteu els boscos,
perquè ja res pot dur-me res millor.
Podríem buscar un altre poema i repartir les estrofes entre tots.
Com es llegeix? Buscar maneres diverses.
ACTIVITATS PENDENTS DURANT EL MES DE NOVEMBRE I DESEMBRE:
Dansa i poesia ( acabar)
Lectura d'escenes teatrals en grup. Informació de l'autor i època. Exercici de memòria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada