dimecres, 15 de novembre del 2017



ACTIVITATS REALITZADES DURANT MES D'OCTUBRE/mig novembre

1. Creació d'un personatge a partir de les indicacions ( investigant tots els detalls, fins i tot els que no cal mostrar). Fitxa.

2. Creació d'un monòleg del personatge en una situació conflictiva, significativa...que permeti copsar-lo bé.

3. Creació de dues històries inspirades en el personatge amb tot el grup, relacionant-los:

grup 1: El funeral
grup 2: la companyia de teatre

Dansa i poesia: amb la Maria Ferràndiz.

https://www.youtube.com/watch?v=vx5CW0Vyvi8

A partir de Pequeño  vals vienés de García Lorca i la versió de Sílvia Pérez Cruz estem fent el mateix amb LLIBERTAT de Paul Eluard.

- He tret estrofes: 17 en queden. Cal fer-ho tots junts. I ja repartirem com i qui llegeix

GRUP 2
LLIBERTAT



A les meus quaderns d'escola

Al pupitre i als arbres

A l'arena la neu

Escric el teu nom



A les pàgines llegides

A totes les pàgines en blanc

Pedra sang paper o cendra

Escric el teu nom



A les imatges daurades

A les armes dels guerrers

A la corona dels reis

Escric el teu nom



A la jungla i el desert

Als nius a la ginesta

Als ressons de la meva infantesa

Escric el teu nom




Als camps a l'horitzó

A les ales dels ocells

I al molí de les ombres

Escric el teu nom





A la làmpada que s'encén

A la làmpada que s'apaga

A les meves cases reunides

Escric el teu nom



A la fruita tallada en dos

Del mirall i de la meva cambra

Al meu llit buit

Escric el teu nom




A l'absència sense desig

A la solitud nua

Als camins de la mort

Escric el teu nom



I pel poder d'una paraula

Torno a començar la meva vida

Vaig néixer per conèixer-te

Per anomenar-te

Llibertat

----------------------------------------------------------------------------

CANÇÓ PER A HEDLI ANDERSON



Pareu tots els rellotges, desconnecteu tots els telèfons,
doneu al gos, perquè no bordi, l’os millor,
silencieu els pianos, i amb timbals amortits
emporteu-vos el fèretre, i que entrin els dolguts.

Que els avions planegin amb queixa dalt  del cel
escrivint-hi el missatge: el meu amic ha mort;
poseu senyals de dol al coloms de la plaça,
i que els guardes es posin els guants negres.

Per mi, ell era el nord, el sud, l’est i l’oest,
el treball setmanal i el descans de diumenge,
migdia i mitjanit, paraules i cançons.
Jo em creia que l’amor podia durar sempre: anava errat.

No vull estrelles, ara; feu-me negra la nit,
enretireu la lluna, desarboreu el sol,
buideu el mar, desforesteu els boscos,
perquè ja res pot dur-me res millor.



Podríem buscar un altre poema i repartir les estrofes entre tots.

Com es llegeix? Buscar maneres diverses.

ACTIVITATS PENDENTS DURANT EL MES DE NOVEMBRE I DESEMBRE:

Dansa i poesia ( acabar)
Lectura d'escenes teatrals en grup. Informació de l'autor i època. Exercici de memòria.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada