dijous, 7 de setembre del 2017

CURS 2017/2018  PROGRAMACIÓ DE TEATRE DE TEXT OBJECTIUS

El curs és una aproximació a l’art dramàtic. Per tant, es combinaran sessions on s'estudiarà història bàsica de l’art escènic, els conceptes teòrics de la representació teatral i el seu llenguatge, amb activitats de lectura, comentaris de textos teatrals i pràctiques de dramatització. Les competències que treballarem seran l’artística, la lingüística, l’expressiva, així com la reflexiva i crítica.

CONTINGUTS  

• Introducció al llenguatge teatral. Reflexions teòriques sobre la interpretació i la posada en escena. 
• Història de l’art escènic (els continguts es treballaran per grups i es faran presentacions a classe)
 . Comentari de text!


 PROCEDIMENTS
• Pràctiques de dramatització (diàries): ENTRENAMENT ACTORAL a partir de jocs dramàtics, d’interpretació, comunicatius, de concentració, de creació i amb textos. 

Improvisacions: de personatges, amb textos, conflictives...

 • Guionatge: Dotar d’estructura dramàtica qualsevol tipus de text perquè pugui ser representat.
 • Lectura i comprensió de textos (teatrals, especialment, però també d’altres gèneres, com el poètic i el narratiu)
• Creació de l’armari d’objectes i vestuari.
• Visionar escenes de pel·lícules i filmacions d’obres teatrals per tal de reflexionar sobre el treball actoral, el text i les intencions.
 • Exercir de públic teatral (anar al teatre i fer de crítics?  A l'estruch, a l'institut i a fora, si voleu acompanyar-me a teatres durant algun cap de setmana. Voluntari).

VALORS 

Es pretén una participació plena i compromesa, 
una implicació en els projectes col·lectius, 
l’adquisició de recursos expressius i la utilització en contextos nous, tant en les classes pràctiques com en l’estudi teòric. 
Es valorarà la voluntat de cooperar amb el grup, 
la capacitat d’adaptar-se mantenir i desenvolupar els papers teatrals, 
la capacitat d’expressar-se, aportar idees, de prendre riscos, de posar la imaginació i creativitat al servei d’una idea, 
la capacitat d'augmentar la confiança en un mateix/a, la curiositat per explorar altres formes artístiques i realitats. I, naturalment, un altre dels valors fonamentals és el de desvetllar la sensibilitat pel fet escènic i pel text teatral.

CRITERIS D’AVALUACIÓ La nota s’extraurà de:

• L’avaluació continuada de les pràctiques de dramatització (exercicis preparats i memoritzats prèviament o d’improvisació) per tal de veure les habilitats adquirides.

• Un control o un comentari teòric sobre un text teatral o sobre la història de l’art escènic./ Un control de lectura dramatitzada ( o de memòria)

 • Pràctiques d’escriptura i de lectura de textos.

• Els valors demostrats durant les sessions: responsabilitat,  respecte, participació, creativitat, respecte, asssitència així com la participació en les activitats realitzades a l’entorn de l’assignatura (sortides teatrals, assaigs a l’Estruch...) • L’assistència a classe (les faltes no justificades restaran nota).


  • Portar el material: llibreta d'apunts, roba còmoda ( mitjons per fer activitats sense sabates)





NOVETAT:  aquest any una ex alumna, Maria Ferràndiz, alumna de l'institut del teatre , vindrà a fer pràctiques de pedagogia de la dansa a algunes de les nostres classes. Així ens ajudarà a treballar l'espectacle de mostra del dia 27 d'abril.

Publicat per Clara Soley i Manuel

QUÈ FAREM AQUEST TRIMESTRE?

1. Primer de tot, ens direm paraules que considerem que es relacionen directament amb el TEATRE

Paraules en dansa, moviment, gest

2. Mirem el vídeo?QUÈ ÉS EL TEATRE?

3. llegim i escoltem ara un text de UTA HAGEN,  fragments d'un dels llibres fonamentals d'una formadora d'actors i actrius ( llibre: UN RETO PARA EL ACTORS, ED Artes escénicas) i comentem les idees principals

Què és el talent?
Que més ha de sentir?
Què és la vanitat? En quin sentit ens podem confondre?
Què es requereix?
Per què?

COMENCEM EL DILLUNS AMB EXERCICI DE DESPERTAR A LA CONSCIÈNCIA CORPORAL:

https://www.youtube.com/watch?v=nby5jgjb0Dk

FEM MÀSCARA FACIAL
 ENS LA PASSEM

ENS POSEM PER PARELLES TANCANT ULLS I ENS TOQUEM BRAÇOS I MANS I DITS, COM SI FOSSIM ORGANISMES AQUÀTICS, PLURICELULARS...

4. ACTIVITAT

EMOCIONS: EXPRESSAR-LES AMB ESCULTURES  DE LES EMOCIONS
ENDEVINAR



LLEGIM ARTICLE UTA HAGEN...?

SOBRE EL TALENT...

 EXERCICI: EL PER QUÈ DEL TEATRE...
ORÍGENS
ACTIVITAT...

FOC, TERRA, AIGUA I AIRE...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada